سئو فروشگاه اینترنتی برای تصاویر
سئو فروشگاه اینترنتی 5 بخش مهم + نکات کاربردی
با بهینه سازی مداوم، نام برند شما در ذهن مشتریان باقی میماند و شانس خرید از شما افزایش مییابد. از دیگر ویژگی های عکس برای سایت فروشگاهی، عدم استفاده از متن اضافی در تصاویر است. در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تصاویری دیده میشود که در اطراف آن، برند و یا مشخصات محصول به صورت شلوغ و درهم نوشته میشود. برخی افراد برای جلوگیری از کپی شدن تصاویر، از واترمارک ها و نوشته های زیادی بر روی تصویر محصول خود استفاده میکنند. سعی کنید نوشته ای که از آن استفاده میکنید از جذابیت عکس محصول نکاهد. شاید این موضوع کمی ساده به نظر برسد، اما سفید بودن پس زمینه تصاویر سبب زیبایی و یکدست شدن تصاویر سایت میشود.
این به شما کمک می کند که در نتایج برجسته شوید و کلیک های بیشتری دریافت کنید. این تصاویر باید از نظر بصری جذاب باشند، به دقت محصول را نمایان کنند و مشتریان بالقوه را به خرید ترغیب کنند. محتوای صفحات محصول با محتوای مقالات و صفحات دیگر سایتها بسیار متفاوت است. مرحله آخر و مهمترین مرحله یک فروش موفق، تبلیغات دهان به دهان است. اگر شما به بهترین شکل محصول خود را در اختیار مشتری قرار دهید، مشتری راضی شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهد کرد. بنابراین ، در بهترین روشهای سئو پیشنهاد می شود که H1 فقط یک بار در صفحه وب و H2 بسته به طول صفحه بیش از دو یا سه بار استفاده شود.
ابزارهایی مانند TinyPNG وImageOptim برای فشردهسازی تصاویر بسیار کاربردی هستند. بهجای نامهای عمومی مثلIMG1234.jpg از نامهای طبق حوزه کاریتان مثلا blue-running-shoes.jpg استفاده کنید. آیا میخواهید ترافیک بیشتری جذب کنید؟ سئو تصاویر برای وبسایت شما ضروری است. اگر به دنبالبررسی سئو سایت خود هستید پیشنهاد میکنیم از جت سئو استفاده کنید. جت سئو یکافزونه سئو کروم هم دارد که به کمک آن می توانید مشکلات فنی هر صفحه از سایت خود یا رقبا را به راحتی بیابید. برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیدهاید و هزینه کردهاید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن...
زمانی که از نسبت 4 در 5 میگوییم، یعنی تصاویری که بارگذاری میشود باید نسبت 5 در طول و 4 در ارتفاع داشته باشند. علاوه بر این، نحوه عملکرد یک صفحه (به عنوان مثال، سریع یا کند بودن) می تواند به طور مستقیم بر تجربه کاربری و نرخ پرش تأثیر بگذارد. صفحات محصولی که به خوبی طراحی شده اند اطلاعات ارزشمندی به بازدیدکنندگان ارائه می دهند و به آنها امکان می دهند تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرند. به علت تعداد بالای محصول و کار زیادی که این وبسایتها نیاز دارند، بهترین پلن برای آنها پلن VIP است. اما ما پیشنهاد میکنیم در 6 ماه ابتدایی از پلن حرفهای استفاده کنند و پس از آن به سراغ پلن VIP بروند. با اضافه کردن دادههایی مثل قیمت، موجودی و امتیاز محصول به صفحات، به گوگل کمک میکنید که محصولات شما را با جزییات در نتایج نمایش دهد.
علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید. ما به شما کمک میکنیم تا از طریق ایمیل مارکتینگ، فروش بیشتری داشته و مشتریان وفادار خود را حفظ کنید. بهعنوان یک شرکت معتبر سئوی فروشگاهی، ما ایمیلهای شخصیسازیشدهای را بر اساس علاقه و خریدهای مشتریان ایجاد میکنیم. متخصصان سئوی ما ایمیلهای واکنشگرا و با طراحی جذاب ایجاد کرده، کمپینهای ایمیلی شما را آزمایش میکنند و ارتباط با مشتریان وفادارتان را حفظ میکنند. از اینرو، احتمال مواجهه روزانه، با مشکلات گوناگون در هنگام استفاده از موبایل نیز، بسیار بالا است. یک ایده هوشمندانه که میتوانید در طراحی سایت فروشگاه موبایل خود بکار بگیرید این است که بر روی سئوی کلمات مرتبط با مشکلات احتمالی استفاده از موبایل، کار کنید.
در آموزش تولید محتوا یاد می گیرید که تصاویر را چگونه یونیک بسازیم و به آنها مانند یک محتوای مستقل نگاه بندازیم و با متن و ویدیو ترکیب کنیم. افزودن Structures Data به صفحات باعث میشود تصاویر شما در Rich Result گوگل نمایش داده شوند. Google از داده های ساختاریافته برای تصاویر، فیلم ها و دستورالعملهای محصول پشتیبانی میکند. پیادهسازی این روش، بارگذاری صفحات طولانی با تصاویر زیاد را به طور قابل توجهی سرعت می بخشد.شاید در Pagespeed Insight، پیشنهاد استفاده از lazy loading را دیده باشید. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی نادیده گرفته شده و کم استفاده شده که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک و تبدیل استفاده کنید را پیدا نمایید. آموزش لینک سازی سایت با ۱۳ روش فوق حرفه ای یک راهنمای نهایی منتشر شده از سایت ایران فاندر برای لینک بیلدینگ است که میتوانید برای رتبه بندی بالاتر از مطالب آن استفاده کنید.
به زبان سادهتر، با این کار صفحات به زبانی که برای موتورهای جستجو قابل فهم است توضیح داده میشوند. در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد. مطالعات نشان میدهند که صفحات با سرعت بارگذاری بالا، نرخ ترک سایت پایینتری دارند و باعث افزایش نرخ فروش میشوند. سایت آمازون طی تحقیقی دریافته بود که با هر 100 میلی ثانیه کاهش در زمان بارگذاری صفحاتش، میزان فروش 1 درصد افزایش مییابد. سرعت بارگذاری از سال 2010 به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبهدهی گوگل در سایتهای دسکتاپ اعلام شد.
معمولا مهمترین صفحات در سایتهای فروشگاهی صفحه اصلی سایت، صفحات دسته بندی، صفحات زیر دسته بندی و مهمترین محصولات سایت هستند. پس از تکمیل محتوای بدنه این صفحات میتوانید به سایر محصولات و بخشهای سایت نیز محتوا اضافه کنید. اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاه اینترنتی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید. همانطور که می دانید هدف از سئو فروشگاه اینترنتی افزایش مشتری و فروش محصولات است.
در این مطلب نکات مهم در رابطه با عکس فروشگاه اینترنتی ذکر کرده ایم. با رعایت نکات گفته شده در کنار هم، یک ویترین جذاب برای فروشگاه اینترنتی خود آماده کنید. اگر محصول فروشگاه شما رنگبندی دارد، تصاویر آن ها را نیز در سایت خود قرار دهید؛ چرا که بسیاری از افراد با دیدن یک رنگ از محصول، فکر میکنند که محصول تک رنگ بوده و از خرید خود منصرف میشوند. همچنین ممکن است فقط به خاطر اینکه رنگ محصول با سلیقه کاربران هماهنگ نبوده از خرید آن محصول منصرف شود و به دنبال رنگ بهتر آن در فروشگاه اینترنتی دیگری بگردد. با تمرکز بر ایجاد توصیف های محصول، وب سایت فروشگاهی خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر برای اطلاعات و محصولات تثبیت می کنید.
برای اینکه تاثیر تصاویر را در سرعت سایت خود ببینید میتوانید از ابزار PageSpeed Insight استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده میکنید ، این قسمت را میتوانید در افزونه Yoast (یک افزونه فوق العاده SEO برای کاربران وردپرس) ببینید. اگر این محصولات بک لینک دارند بهتر است آنها را تا زمانی که سرچ میشوند، حفظ کنید یا اینکه آنها را به صفحات مناسب ریدایرکت کنید. اگر امکان این را ندارید که برای هریک از این صفحات محتوای متنی جداگانه بنویسید، بهتر است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اصلی را به عنوان صفحه کنونیکال این صفحات (سایزهای مختلف تیشرت) مشخص کنید. در اعمال تغییرات در فایل robots.txt نهایت احتیاط را داشته باشید و حتما در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.
اما با استفاده از چکلیستی که در این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات ذکر شده، میتوانید با سایتهای بزرگ نیز به رقابت بپردازید. معمولا صفحاتی که به عنوان زیرمجموعهای از یک دستهبندی به شمار میروند بهتر است که در گوگل ایندکس شوند و گوگل قادر به تشخیص این صفحات از هم باشد. بنابراین بهترین کار این است که در صفحات ایجاد شده برای هرکدام از این زیرمجموعهها محتوای متنی مناسب و متفاوت از بقیه به کار ببرید. همچنین داشتن صفحات با محتوای کم (اصطلاحا به آن Thin Content یا محتوای لاغر میگویند.) یک نوع سیگنال به موتورهای جستجو است که نشان میدهد سایتتان در وضعیت خوبی به سر نمیبرد و از لحاظ سئو دچار مشکل است. نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی با پسوند XML است که در آن همه صفحاتی از سایتتان که میخواهید توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار گرفته و ایندکس شود مشخص میشوند. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند.
جایی که برای تصویر Alt را می نویسید در زیر آن کادری با اسم title و یا عنوان قرار دارد. الزام آن به اندازه وجود آلت عکس نیست اما می توانید آن را هم برای سئو بهتر بنوسید. همانطور که میدانید سایتمپ، فایلی شامل نقشه محتوای سایت شما است و به موتورهای جستجو در مورد تمام صفحات سایت اطلاعاتی میدهد. برای حل مشکل صفحات تکراری و جلوگیری از جریمه شدن سایت خودتان توسط الگوریتم پاندا گوگل، توصیه می کنیم از تولید محتوا منحصر به فرد و استفاده از تگ های کنونیکال (Canonical Tags) کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که سایت شما ابتدا باید برای مشتریان ساخته شود.
زمانی ، کلمات کلیدی دنباله دار تأثیر قابل توجهی در جستجو داشتند ، اما با الگوریتم RankBrain ، موتورهای جستجو هوشمندتر از قبل شدند. محصولات خود را به گروههایی منطقی تقسیم کنید، مثل دستهبندیهای "کفشهای ورزشی"، "کفشهای مجلسی" و "صندلهای تابستانی". اینگونه هم کاربران و هم موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که در کدام بخش از سایت، به دنبال چه چیزی بگردند. یکی از بهترین منابع آموزشی برای سئو کردن فروشگاه آنلاین شما، رقبا هستند! یا مثلا اگر نمیدانید باید در زمینه ساخت بک لینک بیشتر رپورتاژ بخرید یا بک لینکهای وبلاگی، رقبا را آنالیز کرده و نسبت به نحوه فعالیت آنها، تصمیم دقیقتری بگیرید.
در هر صورت تصاویری که داخل متن قرار میدهید باید مرتبط با موضوع مورد بحث در آن پاراگراف یا آن بخش باشد. همچنین در صورت امکان باید توضیحات مناسبی را داخل تصویر قرار دهید. حتی اگر شما متن بالا و پایین این تصویر را نخوانید خود تصویر گویای همه چیز است. اما اگر قابلیت لود تنبل فعال باشد فقط بخشی از صفحه که دیده میشود لود میشود. بدین ترتیب سرعت لود سایت بیشتر میشود یعنی زمان کمی برای لود آن بخش از صفحه نیاز است.
انتخاب یک آژانس معتبر برای بهینهسازی سایت فروشگاهی شما از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس به عنوان یک ارائهدهنده حرفهای خدمات سئو فروشگاهی، با داشتن تیمی متخصص و با تجربه، میتواند به شما در رسیدن به اهداف تجاری و افزایش ترافیک سایت کمک کند. در پروژه سئو سایت فروشگاهی کفش و کیف، آنچه که موجب سبقت شما از رقبا میگردد، کار کردن بر روی کلیدواژههایی است که کاربر را به صورت غیر مستقیم به سمت محصول شما هدایت میکند. به عنوان مثال فردی در گوگل عبارت «کادوی روز مادر» را جستجو میکند. هنگام انتخاب عکس فروشگاه اینترنتی لازم است به یک سری موارد توجه داشته باشید.
شما حتی می توانید از یک سفره، رومیزی، آینه، بشقاب های رنگارنگ یا هر پوشش دیگری برای میز استفاده کنید. برای به دست آوردن نور روشن تر و مستقیم تر، نور را نزدیک و بالای سر سوژه خود بیاورید. استفاده از بازتاب نور در عکاسی، عمق بیشتری به تصاویر شما می دهد و عکس را از حالت کسل بودن در می آورد. حتما نیاز نیست برای بازتاب نور از آینه استفاده کنید، بلکه با برنامه های ادیت و ویرایش عکس هم می توانید این کار را انجام دهید. قانون یک سوم در عکاسی می گویدريال عکس باید هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی به 3 قسمت مساوی تقسیم شود و مهم ترین قسمت عکس در تلاقی این خطوط یا در نزدیک آن ها قرار گیرد.
وقت و انرژی خزندههای موتورهای جستجو باارزشتر از آن است که بخواهند چنین صفحاتی را بررسی کنند. همانطور که میدانید، موتورهای جستجو برای هر دامنه، یک بودجه خزش (Crawl Budget) در نظر میگیرد که تعیین میکند آن موتور جستجو چقدر از زمان و توجهش را به سایت شما اختصاص میدهد. شاید بپرسید از کجا باید فهمید؟ اگر نگاهی به صفحه نتایج گوگل بیاندازیم، خواهیم دید که سایتهای برتر برای این کلیدواژه، همگی سایتهای فروشگاهی هستند که در آنها محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می رسد. نکته مهم تری که باید به آن توجه کنید، تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در طول محتوا است. برخی از وب مستران اعتقاد دارند که 3 الی 4 درصد حجم محتوا را باید کلمات کلیدی تشکیل دهد. اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید.
از سوی دیگر، سئو سایت های فروشگاهی یک شاخه تخصصی است که به طور خاص برای فروشگاههای آنلاین طراحی شده است. این نوع سئو بر روی لیستهای محصولات، صفحات دستهبندی و بهینهسازی تبدیل (conversion) برای افزایش فروش تمرکز دارد. سئو نه تنها به جذب بازدیدکنندگان بیشتر کمک میکند، بلکه با ایجاد تجربه کاربری بهتر و افزایش اعتبار برند، نرخ تبدیل کاربران به مشتریان واقعی را نیز بالا میبرد. یکی از ویژگیهای مهم سئو فروشگاه اینترنتی، تمرکز بر بهینهسازی صفحات محصولات و دستهبندیها است. این صفحات باید به طور خاص برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات بهینهسازی شوند و محتوای جذاب و اطلاعات مفیدی در مورد محصولات ارائه دهند. همچنین، استفاده از نظرات مشتریان و نقدها به افزایش اعتماد کاربران و بهبود سئو کمک میکند.
همه اینها روشی است که خزنده ها می توانند چیزهای بیشتری در مورد تصاویر بیاموزند و به آنها کمک کنند تا براساس کلمات کلیدی موجود رتبه بندی مناسبی داشته باشند. در این مقاله ما نکاتی را درباره روش های منطبق با دانش روز جمع اوری کرده ایم . اکثر مقالات شناور در وب که نکاتی را برای بهبود سئو کسب و کار اینترنتی ارائه می دهند خیلی مفید نیستند و یا از رده خارج هستند. بنابراین ، ما تصمیم گرفته ایم نکاتی به روز و کاربردی ارائه دهیم که در واقع می توانند به صاحبان کسب و کار اینترنتی کمک کنند تا SEO فروشگاه اینترنتی خوبی کسب کنند. در این مقاله سعی کردم مهمترین نکات و تکنیکهای سئو سایت فروشگاهی را به شما توضیح بدهم.
فرض کنیم سایت شما صفحه دارد که همگی در دسترس موتورهای جستجو هستند. علاوه بر این 1000 صفحه دیگر هست که خطای 404 میدهند و 9000 صفحهی دیگر هم هستند که به صفحات دیگر ریدایرکت میشوند. حالا این را هم در نظر بگیرید که از مجموع این صفحه تنها 5000 صفحه قابل قابل ایندکس هستند. بیشتر صفحات یک سایت از یک سری فایل و تصاویر مشترک استفاده میکنند. مشکلی که وجود دارد این است که مرورگرها هربار که یک کاربر از صفحهای به صفحهی دیگری از سایت میرود، تمام فایلها را مجددا فراخوانی و بارگذاری میکنند. اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت.
سئو به شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوید، که برای کسبوکارهایی که هدفشان جذب مشتریان محلی است، بسیار مهم است. سایتهایی که بهینهسازی سئو دارند، در نظر موتورهای جستجو معتبرتر محسوب میشوند. این اعتبار به مشتریان نیز منتقل میشود و باعث افزایش اعتماد آنها به برند شما میگردد. در یک فروشگاه اینترنتی از مهم ترین عوامل افزایش فروش محصولات کیفیت تصاویر هستند. آن ها میتوانند فروشگاه شما را جذاب و حرفه ای نشان دهند و مشتری را به خود جذب کنند.
برای راه اندازی استودیوی خودتان، اولین چیزی که نیاز دارید کمی فضا با دیوار آزاد است. بسته به این که از چه چیزی عکس می گیرید، ممکن است به فضای کمتر یا بیشتری در عرض دیوار نیاز داشته باشید. اگر از سه پایه استفاده نکنید، ممکن است در حین عکاسی دست شما تکان بخورد و در ظاهر تصویر تاثیر بگذارد. سه پایه های به دو نوع سنتی و منعطف تقسیم می شوند که در نوع منعطف امکان، حرکت و خم شدن وجود دارد. تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه ميباشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
با سئو کردن عکس های مقاله باعث میشه شما در صفحات نتایج جستجو براساس تصویر هم رتبه خوبی بگیرید. بسیاری از افراد هستند که مستقیم از بخش جستجوی عکس وارد سایت مدنظرشون میشن. بک لینک ها توسط موتورهای جستجو برای تعیین این موضوع استفاده می شوند که جامعه بزرگتر، چگونه به سایت شما بها و ارزش می دهد. بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. کاربران یکی از اصلی ترین عوامل برای بقای فروشگاه اینترنتی شما می باشند.
در صورت استفاده از CDN، به جای اینکه سایت شما تنها توسط یک سرویس دهنده میزبانی شود، محتوای موجود در سایتتان در شبکهای از سرورهای گوناگون در مکانهای مختلف جهان قرار میگیرد. به این ترتیب، وقتی کاربری قصد بازدید از سایتتان را داشته باشد، میتواند به نزدیکترین سرور موجود متصل شود. باید مطمئن شوید که محتوا و عملکردی که به کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه میدهید یکساناند و کیفیت مشابهی دارند. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایتها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتمهای رتبهبندی گوگل استفاده میشود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری