راهنمای شناخت بلاگرها و محتوای سازهای محلی ایران2020-09-29

چطور میشه بلاگر شد؟ جامع‌ترین راهنما + تمامی فوت و فن‌ها و نکات طلایی ماگرتا

این دسته از بلاگرها معمولاً از علاقه های شخصی خود برای تولید محتوا استفاده میکنند و کمتر به دنبال کسب درآمد مستقیم هستند. مژده لایف«مژده لایف» از بلاگرهای معروف رشت و گیلان است و با بیش از ۱۷۰ هزار فالوور، فرهنگ بومی و سبک زندگی گیلانی را به تصویر می‌کشد. او با معرفی رستوران‌های سنتی، روستاها و محصولات محلی، انتخابی مناسب برای تبلیغات مرتبط با اقامتگاه‌های بومی و صنایع‌دستی محسوب می‌شود. مهیا رحیمی«مهیا رحیمی»، بلاگر طبیعت‌گردی و سبک زندگی، زندگی ساده و طبیعی خود را با بیش از ۱ میلیون فالوور به اشتراک می‌گذارد.

در نهایت، باید توجه داشته باشید که بلاگ شما برای مخاطبان نوشته می‌شود و ایجاد ارتباط با آن‌ها بسیار اهمیت دارد. شما باید درک دقیقی از نیازها، سوالات، و ترجیحات مخاطبان خود داشته باشید تا بتوانید محتوایی تولید کنید که هم جذاب و هم کاربردی باشد. سعی کنید در نوع پست گذاشتن و صحبت کردنتان یک سبک خاص را که منحصراً برای شما است را داشته باشید.

می‌توان گفت که برند شخصی در واقع تأثیری است که کسب‌وکارها با رفتار و گفتار و تخصص‌های خود در ذهن مشتریان به جا می‌گذارند. منظور از برندسازی شخصی، تقویت این اثرگذاری است و اگر برای رسیدن به این هدف از ابزارهای دیجیتال بهره بگیرید، در واقع با پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی دیجیتال سروکار دارید. اما این شکل از بلاگری نیز مانند هر روش دیگری، مزایا و معایبی دارد.

Contact Us
https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
Email: info@tikshahr.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

ابزارهای کاربردی روزمره با نمایش ساده توسط این بلاگر مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند. «هلیا متجدد» بلاگری در زمینه مد و استایل است که محتوای مرتبط با سبک زندگی و استایل شخصی را با ۲۱۵ هزار فالوور فعال خود به اشتراک می‌گذارد. برندهای مرتبط با لباس و اکسسوری‌های زنانه می‌توانند با کمک این بلاگر محصولات خود را بیشتر به نمایش بگذارند. «دکتر سمانه افخمی» محتوایی علمی و آموزشی درباره مکمل‌ها و محصولات زیبایی تولید می‌کند.

{
  • از تخصص‌های علمی و فنی تا موضوعات هنری، ورزشی یا حتی زندگی روزمره، بلاگران به صورت فعال در حوضه‌های گوناگون محتوا ایجاد می‌کنند و جمعیت زیادی از مخاطبان خود را جذب می‌کنند.
  • {
  • سعی کنید یک پیش زمینه مثبت و فرهنگی از خود در اذهان عمومی ایجاد کنید.
  • |}{
  • از نظر او تعداد مخاطبان در اینستاگرام چندین برابر یوتیوب است؛ اما برای موفق شدن در یوتیوب باید تلاش مداوم و ممارست داشت تا به نتیجه مطلوب رسید.
  • |}{
  • به عنوان مثال می توان به پیج اینستاگرام مینا خلیلی‌فر، ثریا علوی و روانشناسان کودک اشاره کرد.
  • |}
  • شمال ایران با جذابیت‌های طبیعی و گردشگری بی‌نظیر خود، همواره یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مسافران به‌ویژه از شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز بوده است.
  • به همین دلیل، بهتر است از پلتفرمی برای رپورتاژ آگهی استفاده کنید که محتوای مناسب را با رعایت تمام نکات لازم، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند.
|}

از انتخاب کتاب‌های مناسب تا ایجاد پرسونال برندینگ قوی و همکاری با ناشران، تمامی این عناصر می‌توانند به موفقیت یک بوک‌بلاگر کمک کنند. با توجه به روند رو به رشد علاقه به کتابخوانی و استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال، بلاگری کتاب می‌تواند به عنوان یک کسب‌وکار موفق و سودآور برای علاقه‌مندان به این حوزه مطرح شود. با توجه به پیشنهادات و استراتژی‌های ارائه شده، بوک‌بلاگرها می‌توانند جایگاه خود را در این بازار تقویت کرده و به رشد و توسعه صنعت کتابخوانی کمک کنند. محمد جنتی از مطرح ترین و بهترین بلاگرهای اصفهانی است که با تولید کلیپ‌های طنز و محتوای سرگرم‌کننده، به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های فضای مجازی تبدیل شده است. او با استفاده از لهجه اصفهانی و پرداختن به موضوعات روزمره، ویدیوهایی خنده‌دار و جذاب تولید می‌کند که باعث شده تا بیش از ۱.۱ میلیون فالوور جذب پیج او شوند. محتوای طنز محمد جنتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و رضایت بالایی از سوی دنبال‌کنندگان او گزارش شده است.

شعار او نیز •ما به اوج می‌رویم• است، که در بیوی پیج اینستاگرامش نوشته شده و نشان دهنده آن است که اهورا به شما در مسیر رسیدن به اهداف بلند بالایتان کمک می‌کند. از نمونه‌های بیوتی بلاگرها می‌توان به صدف بیوتی و الناز گلرخ اشاره کرد. بلاگر فرزند پروری، راهنمای کامل چگونگی رفتار با کودک را نشان می دهد. از انواع بلاگرهای لایف استایل می توان به شبنم شاهرخی، سها رشیدی و آیروس ملودی اشاره کرد. این مفهوم نکات بسیار مهمی را در بر می‌گیرد و به همین دلیل، به حوزه جدیدی در بازاریابی و بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

  • در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد.
  • او از نوروز سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با تولید دابسمش‌های طنز شروع کرد.
  • {
  • به‌عنوان‌مثال زنان خانه‌دار در پایان روز که کودکان و همسرشان در خواب هستند و دغدغه کاری ندارند به سراغ اپلیکیشن اینستاگرام و صفحاتی که فالو کرده‌اند می‌روند.
  • |}{
  • برای دانستن میزان فروش محصولات مختلف می‌توانید از ابزارهایی مانند «گوگل ترندز» (Google Trends) بهره بگیرید.
  • |}{
  • سمانه قائدی درباره مکان‌های اقامتی هم که تجربه کرده، نظر می‌دهد و به نوعی HOTEL REVIEWER هم محسوب می‌شود.
  • |}
  • به طور خلاصه، مهارت‌های نوشتاری و اصول نگارشی، عناصر حیاتی برای ایجاد یک بلاگ حرفه‌ای و موفق هستند.

اما اگر علاقه‌مند به تحلیل کارگردان‌ها و ساخته‌های آن‌ها هستید، به طور قطع مخاطبان بسیاری را جذب نوشته‌های خود خواهید کرد. همانند بلاگ موسیقی، زمانی که بلاگری فیلم و سینما را انتخاب می‌کنید بهتر است کار خود را از یک ژانر مشخص شروع کنید. بلاگرهای این حوزه، فارغ از نوع لوازم مورد استفاده این امکان را دارند که موزه‌ای از هنرهای خود را به صورت دیجیتال به نمایش بگذارند. به طور مثال شاید با انتشار مطلبی در رابطه با اصول طراحی اینفوگرافیک یا نحوه طراحی مهر خاتم بتوانند مخاطب بسیاری جذب کنند. واژه «بلاگر»‌ (Blogger) از واژه «Blog» گرفته شده که به معنای «نشریه آنلاین» یا وب‌سایتی است که به طور مداوم، محتوا تولید می‌کند.

دامنه خود را می‌توانید از طریق ارائه‌دهندگان سرویس ثبت دامنه انتخاب و ثبت کنید. بعضی از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی و هاستینگ، دامنه‌ای را به رایگان در اختیار شما می‌گذارند. اما به یاد داشته باشید که ثبت دامنه با هاست متفاوت است و شما می‌توانید فرآیند ثبت دامنه را خودتان کنترل کنید. اگر ارائه‌دهنده خدمات هاست شما امکان تغییر DNS را فراهم کرده باشد، می‌توانید در آینده هاست خود را نیز تغییر بدهید.

    {
  • تا اینجا به خوبی می‌دانیم که نقش طراحی سایت برای بلاگر چیست به همین دلیل، اطلاعات مناسبی از نحوه طراحی و ثبت سایت داریم.
  • |}{
  • از آنجا که بلاگری به یک فرآیند پویا و تکاملی تبدیل شده است، آمادگی برای یادگیری مداوم و پیشرفت ضروری است.
  • |}{
  • آسوده ایمر بیش از ۱۰۰۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و استوری‌هایش، روایتی است از سفرهایش از صربستان تا استانبول.
  • |}
  • خودروسازان و نمایندگی‌های آن‌ها کسانی هستند که برای معرفی محصولات خود به این بلاگرها رو می‌آورند.
  • این امر بدان معنی است که در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج دلخواه خود دست پیدا می‌کنید.
  • الناز گلرخ را باید یکی از جنجالی‌ترین بیوتی بلاگر های ایرانی دانست.

سبک نگارشی جذاب و روان

با توجه به نوع فعالیت بلاگرها مخاطبین آن‌ها در ساعات معینی از روز بیشترین بازدید از اینستا را خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال زنان خانه‌دار در پایان روز که کودکان و همسرشان در خواب هستند و دغدغه کاری ندارند به سراغ اپلیکیشن اینستاگرام و صفحاتی که فالو کرده‌اند می‌روند. همچنین بهتر است که از اصالت خود و کشوری که در آنجا زندگی می‌کنید نیز مطالبی را قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است شما ایرانی باشید ولی در کشوری مثل فرانسه زندگی کنید.

این افراد معمولاً موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند و توانایی ایجاد ارتباط با مخاطبان خود را دارند. بلاگری این امکان را به افراد می‌دهد تا دیدگاه‌ها، اطلاعات، و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این افراد می‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کنند تا تأثیرگذاری خود را افزایش دهند و با ارتقاء محتوا و ارتقاء تعامل با مخاطبان، به جامعه مجازی واقعی‌تری بسازند. برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای انتشار مطالب یکی از اصول حیاتی موفقیت در بلاگری است. در حالی که در کشورهای دیگر بلاگری از طریق وبلاگ نویسی و تولید محتوای متنی شروع شد، در ایران بلاگری بیشتر به شکل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتیوب شناخته می‌شود. آموزش‌های او برای آرایش‌‌های معمولی و روزمره کاربرد فراوانی دارند.

فرایند کار

به طور مثال ممکن است یک عکاس حرفه‌ای باشید و بخواهید در وبلاگ خود به انواع تکنیک‌های ترکیب‌بندی در عکاسی بپردازید یا این‌که به طور مجزا انواع سبک‌های عکاسی را مورد بررسی قرار دهید. بعد از این‌که دریافتید در چه حوزه تخصصی قصد تبدیل شدن به یک بلاگر دارید باید مراحل مختلفی را طی کنید که در ادامه به آن پرداخته شده است. تلاش کنید تا محتوای بیشتری ایجاد کنید و مطالب جامع‌تری ارائه دهید.

البته که باید در رابطه با کلمات کلیدی مورد نظر خود تحقیقات مناسبی انجام دهید. در نهایت، فهرستی از ۵-۱۰ گروه کلمه کلیدی آماده کنید و بر اساس آن تولید محتوا داشته باشید. زیبایی این نوع از ریتم تولید و اشتراک‌گذاری محتوا از طریق تقویم محتوایی در این است که حس مسئولیت‌پذیری بلاگرها را بیشتر می‌کند.

شادی گنجی عاشق پوشش اقوام ایرانی است و هر سرزمینی که می‌رود، تلاش می‌کند تا لباس بانوان آن خطه را بر تن کند. بعد از نوشتن متن، مرحله ویرایش و بازبینی از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی نویسندگان حرفه‌ای نیز پس از نوشتن متن خود، آن را چندین بار ویرایش می‌کنند تا اشتباهات نگارشی، املایی، و جمله‌بندی‌ها را اصلاح کنند.

{
    {
  • «کمند» با دستور پخت‌های ساده و جذاب، به معرفی غذاهای جدید و آسان می‌پردازد.
  • |}{
  • با داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق، تولید محتوای باکیفیت، و تعامل فعال با مخاطبان، هرکسی می‌تواند در این حوزه موفق شود.
  • |}
  • به همین دلیل، این روش به طور معمول با «ولاگ» (Vlog) یا همان بلاگری با ویدیو همراه است.
  • می‌توان گفت که درآمد بلاگرها بستگی به تعداد بازدیدها، مخاطبان، نوع محتوا، توانایی تبلیغات، و همچنین توافقات مالی با برندها و شرکت‌ها دارد.
  • با این وجود، اگر کسب‌وکاری بزرگ داشته و توانایی استخدام و جذب نیروهای مختلفی را داشته باشید، در فهرست زیر برخی از نیروهای مورد نیاز آورده شده‌اند.
  • {
  • با بررسی داده‌ها و بازخوردها، می‌توانید نقاط قوت و ضعف محتوای خود را شناسایی کرده و آن را بهبود دهید.
  • |}
|}

باید توجه داشت که برای هر حوزه باید از بلاگرهای مرتبط استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را از تبلیغات اینفلوئنسری بگیریم. خب؛ قاعدتاً از سازمانی که به آن وابسته هستند انتقاد نمی کنند گرچه تولید محتوای خوبی هم داشته باشند اما شمار این رسانه‌ها اندک است. بزرگترین چالش اما، تولید محتوای اختصاصی و بی طرفانه است که بتواند مخاطب را جذب کند. همیشه قرار نیست یک محتوا بدون سوگیری باشد اما با انصاف بودن هم مهم است.

به طور مثال بخش «رسانه‌ای» های سایت به بزرگداشت رسانه نگاران اختصاص دارد و پیوسته یادداشت‌هایی در توصیف آنان نوشته می شود. مهدی بذرافکن در گفت‌وگو با ایبنا به معرفی این پایگاه رسانه‌ای و جوانب مختلف کارکردی آن پرداخته است. افزونه WordPress SEO توسعه‌یافته توسط Yoast و افزونه All In One SEO Pack، از افزونه‌های کاربردی برای بهبود سئو وب‌سایت وردپرسی به شمار می‌روند. تصویر بالا مربوط به سفر مینا و همسرش آروین به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی است. بزرگ‌ترین فرش جهان که حدود 6 هزار متر مربع است در این مسجد پهن شده است.

جواد قارایی در اینستاگرامش، پاسخ‌گوی پرسش‌های مخاطبانشان در گشت و گذارهایی که به نقاط مختلف کشور می‌کند نیز هست و این نقطه قوت فعالیت اینستاگرامی آقا جواد است. جواد قارایی را خیلی‌ از بینندگان شبکه‌های تلویزیونی سیما می‌شناسد. انتخاب پلتفرم مناسب برای انتشار محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مستند ایرانگرد در چندین فصل ساخته شده و یکی از بهترین مستندها برای شناخت گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ناب توریستی ایران محسوب می‌شود. او را با برنامه فم تریپ می‌شناسیم که شماری از مطرح‌ترین اینفلوئنسرهای جهان با حضور وی به ایران آمدند و مقصدهای گردشگری مختلف کشور را به اطلاع میلیون‌ها مخاطب خود رساندند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کنند تا عملکرد بلاگ را ارزیابی کنید و بر اساس آن، محتوا و راهبردهای خود را بهینه‌سازی کنید. اما برای رشد و حرفه‌ای شدن، نیاز به سرمایه‌گذاری در ابزارها و تجهیزات مناسب خواهید داشت. از سوی دیگر، اگر موضوع شما خیلی عمومی و گسترده باشد، ممکن است نتوانید در آن برجسته شوید و در انبوهی از مطالب مشابه گم شوید.

هر شبکه اجتماعی ویژگی‌ها و کاربران خاص خود را دارد و محتوای شما باید با این ویژگی‌ها سازگار باشد. شما می‌توانید با همکاری سایر بلاگرها مسابقه‌ای را طراحی کرده یا به کمک اسپانسرها این کار را انجام دهید. سعی کنید به عنوان یک بلاگر موفق و محبوب با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نفیس ضمن جذب و رشد صفحه اینستاگرامی از مخاطبینتان به خاطر همراهی قدردانی و آن‌ها را به همراهی بیشتر تشویق کنید.

محمد لقمانیان نیز یکی از بلاگرهای سرگرمی است که با ساخت محتواهایی با موضوعات اجتماعی و سیاسی ضمن جذب مخاطبان و فالوورها در اینستاگرام در جامعه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. او تنها با استفاده از یک عروسک و به کمک هنر عروسک گردانی ویدئوهای جذاب، متنوع و خلاقانه‌ای را در قالب دابسمش می‌سازد. باید نهایت تلاش خود را برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل انجام دهید. در حقیقت، با روش‌های یک تولیدکننده محتوا این امکان وجود دارد که در رتبه بهتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید. به کمک تولید محتوای سئو شده شانس بیشتری برای حضور در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) خواهید داشت.

او در زمینه موسیقی و نمایش هم فعالیت دارد و مخاطبان را سرگرم می‌کند. «مهدیس» با بیش از ۱ میلیون فالوور، یکی از بلاگرهای غذا در ایران است که با رستوران‌گردی مخاطبان زیادی را جذب کرده است. او در زمینه غذا و آشپزی فعالیت می‌کند و رستوران‌ها با معرفی غذاها توسط او بیشتر دیده می‌شوند.

ظاهر شما نشان دهنده میزان احترامتان به مخاطبین است و به همین جهت نوع پوشش، آرایش و پیرایش موهای شما اهمیت دارد. حیات یک بلاگر به تعداد بازدید او وابسته می‌شود و تعداد بازدید در گرو میزان اعتماد مخاطبین و فالوورها به بلاگر و محتوای ارائه شده او است. از این رو با ساخت محتوای دروغین اعتماد مخاطبین و در نهایت میزان بازدید بالای خود را از دست می‌دهید. به جرأت می‌توان گفت که مهم‌ترین فاکتور برای افزایش بازدید رعایت صداقت است. مخاطبین به راحتی یک بلاگر صادق را از یک بلاگر دروغ‌گو تشخیص می‌دهند.

با انتخاب یک موضوع مناسب و شناخت دقیق مخاطب هدف، می‌توانید محتوای باکیفیتی تولید کنید که مخاطبان شما را جذب کند و به شما کمک کند تا در دنیای بلاگری موفق شوید. بلاگرهای موضوعی معمولاً در مورد موضوعات خاصی مانند مد، زیبایی، غذا، فیلم، کتاب‌ها، ورزش، فیتنس، گیاه‌خواری و سلامتی نوشته و محتوا ایجاد می‌کنند. آن‌ها تخصصی در زمینه خود هستند و به معرفی محصولات،ترفندها، و آخرین روند‌ها در زمینه مورد علاقه خود می‌پردازند. بلاگرهای موضوعی با تبدیل شدن به منابع معتبر در زمینه‌های خاص به افزایش دانش مخاطبان خود کمک می‌کنند. این افراد ممکن است با مارک‌ها و شرکت‌های معتبر همکاری کنند و نقش مهمی در تأثیرگذاری بر انتخاب‌های مخاطبان در زمینه‌های مختلف ایفا کنند.

{

امکانات پست‌ها در صفحه‌های کاری اینستاگرام

|}

برای دیده شدن مطالبتان، حتما تصاویر اختصاصی مخصوص به خود منتشر کنید. برنامه تولید محتوا داشته باشید و حداقل هر روز، یک پست جذاب گردشگری بگذارید. محتوای تصویری و ویدیویی به مخاطبان کمک می‌کند تا اطلاعات را به شکل بهتر و جذاب‌تری دریافت کنند. افزودن تصاویر و ویدیوها به محتوا می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و نرخ ماندگاری کاربران را افزایش دهد. تحلیل محتوا به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام قسمت از محتوای شما برای مخاطبان جذاب‌تر بوده و چه موضوعاتی عملکرد بهتری داشته‌اند.

  • حتی اگر تمامی این فعالیت‌ها را به تنهایی انجام دهید، استفاده از تقویم محتوایی در نهایت سبب نظم بیشتر کار شما می‌شود.
  • {
  • کسانی که با دنیای بلاگ‌های فارسی از همان روزهای ابتدایی‌اش آشنایی دارند، علیرضا مجیدی را به‌خوبی می‌شناسند.
  • |}
  • پس از شناسایی بر حسب سن و جنسیت آن‌ها نوع صحبت و ساخت فیلم و عکس‌هایتان را تعیین کنید.
  • {
  • از نمونه‌های بیوتی بلاگرها می‌توان به صدف بیوتی و الناز گلرخ اشاره کرد.
  • |}{
  • تبلیغات غذاهای خاص و تجربه‌های رستورانی در این صفحه جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند.
  • |}
  • در میان انبوه شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به دلیل محبوبیت بالا و تنوع محتوایی، بستر اصلی فعالیت بلاگرهای معروف ایرانی محسوب می‌شود.

از خود بپرسید که «مشتری ایده‌آل من کیست و چرا به کالای من نیاز دارد؟» زمانی که به این سوال جزئیات دقیقی پاسخ دادید می‌توانید به پرسونای خریدار برسید. اگر با نحوه تهیه پرسونای خریدار و مشتری آشنا نیستید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود که به کمک آن‌ها قادر خواهید بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرسونای مشتری را ترسیم کنید. فعالیت‌هایی که با نام «خودت بسازش» (Do It Your Self | DIY) در اینترنت نشان داده می‌شوند، بازار خوبی هم برای فروش دارند. علاوه بر این، اگر بخواهیم بررسی کنیم که وظایف این بلاگر چیست می‌توان آن را با صنایع دستی نیز همراه کرد. را هم می‌توان نوعی DIY به شمار آورد که بازار بسیار مناسبی را نیز شامل می‌شوند.

امروزه با گسترش اینترنت، افراد بسیاری هستند که برای خود یک مجله اینترنتی می‌سازند و در آن شروع به نوشتن می‌کنند. گاهی اوقات نیز بلاگرها، یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام را انتخاب می‌کنند و در آن به تولید محتوا مشغول می‌شوند. در این مطلب قصد داریم یاد بگیریم که بلاگر چیست و بعد از آن به آموزش بلاگر شدن بپردازیم. عواملی نظیر تعداد بازدیدها و مخاطبان، نوع محتوا، تبلیغات، همکاری با برندها، و توافقات شخصی با برندها و شرکت‌ها در تعیین درآمد بلاگرها نقش دارند.

علاوه بر این، آمارها نشان داده است که هرقدر تعداد خروجی یا همان تعداد پست‌ها بیشتر باشد، افزایش «لید» (Lead) یا مشتری راغب بیشتری خواهیم داشت. فشن بلاگرها همانطور که از نامشان پیداست، در رابطه با انواع مد و شیوه‌های پوشش می‌نویسند. این نوشتار می‌تواند شامل نقد و بررسی یک برند یا یک سبک از پوشش باشد. البته فشن بلاگری تنها محدود به لباس‌ها نیست بلکه انواع گجت‌های پوشیدنی را نیز شامل می‌شود. فشن بلاگری به طور معمول با عکاسی، طراحی لباس و البته گردشگری همراه است و با کمک این رشته‌ها به جذب مخاطب می‌پرادازد.

{
  • علاوه بر موارد گفته شده، آشنایی مقدماتی با عکاسی هم خالی از لطف نیست.
  • {
  • موضوعات پیشنهادی در زمینه بلاگری موسییقی در فهرست زیر آورده شده است.
  • |}{
  • داشتن یک تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا سازماندهی شده باشید و به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید کنید.
  • |}
  • با این حال، شما می‌توانید با شناخت مخاطبان و نیازها و درخواست‌هایشان، محتوای مورد علاقه آن‌ها را تولید کنید و میزان بازدید وبلاگ خود را افزایش بدهید.
  • {
  • بلاگرهایی که به طور تخصصی در حوزه مد و پوشاک فعالیت دارند را با عنوان فشن بلاگر می‌شناسند.
  • |}
  • یعنی درصورتی‌که تایم ویدئوهای شما بالای ۱۰ دقیقه باشد، برای یک کاربر اینستاگرامی پست شما یک محتوای حوصله سر بر لقب خواهد گرفت.
|}

استفاده مؤثر از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب مخاطبان جدید و افزایش بازدید بلاگ شما کمک کند. در دنیای رقابتی بلاگری، تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که نیازهای مخاطبان را برآورده کند و اطلاعات کاربردی و مفیدی را به آن‌ها ارائه دهد. بلاگری موفق و پرمخاطب نیازمند رعایت نکات کلیدی و اصولی است که به شما کمک می‌کند محتوای بهتری تولید کرده و تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار کنید. در این بخش، مهم‌ترین نکات برای رسیدن به موفقیت در دنیای بلاگری را مرور می‌کنیم. به طور کلی، تولید محتوای تصویری و ویدیویی، بخشی حیاتی از استراتژی بلاگری شماست.

حتی کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند،‌ با جستجوی هشتگ به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند. بلاگرهای اینستاگرام از هشتگ برای دستیابی به مخاطب‌های بیشتر بهره می‌گیرند. پیج‌هایی که با اینفلوئنسر همکاری کرده‌اند را دنبال کنید و نتایج آنها را آنالیز کنید.

از ابزارهای کاربردی برای نوشتن، یادداشت‌برداری و افزایش تمرکز می‌توان موارد زیر را نام برد. دامنه شما نامی است که با آن در دنیای اینترنت شناخته می‌شوید، بنابراین بهتر است دامنه‌ و نام بلاگی که انتخاب می‌کنید کوتاه، ساده و منحصربه‌فرد باشد و راحت تلفظ و تایپ شود. همیشه سعی کنید پیش از شروع ضبط ویدیو، متن آن را بنویسید تا فرآیند ضبط را برای خودتان ساده‌تر کنید. به یاد داشته باشید که این متن را برای مسلط شدن به فیلم‌برداری و محتوا می‌نویسید و نباید جلوی دوربین از روی متن بخوانید. بهتر است تواضع را کنار بگذارید و روی ویژگی‌هایی که شما را از دیگران متمایز می‌کند تمرکز کنید. روایت داستان‌وار او از جهانگردی‌هایش، عامل مهمی در جذب مخاطب شده است.

بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. یکی از واینرها و بلاگر های پسر ایرانی که توانسته با تولید محتوای ویدئویی طنز در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بسیاری پیدا کند، محسن ایزی است. او از نوروز سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را با تولید دابسمش‌های طنز شروع کرد.

در حال حاضر بلاگرهای زیادی در اینستاگرام در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و خیلی خوب توانسته‌اند به درآمد بالایی برسند. بلاگری انواع مختلفی دارد و اغلب بلاگرها در یک زمینه خاص مشغول هستند. به منظور آشنایی با انواع بلاگر در اینستاگرام و تعریف دقیق آن‌ها همراه ما باشید. به دلیل اهمیت زیاد برندسازی شخصی در فضای دیجیتال، «فرادرس» دوره‌ای آموزشی در این زمینه تهیه کرده است. این دوره آموزشی در شش فصل و دوازده درس تدوین شده است و افراد را با اصول برندسازی شخصی دیجیتال آشنا می‌کند. اگر به بلاگر شدن و کسب درآمد از این طریق علاقه‌مندید، مشاهده این آموزش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بلاگری که توانایی تولید محتوای منحصر به فرد و متناسب با نیازهای مخاطب را دارد، می‌تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه برند شما داشته باشد. همچنین، بررسی تعاملات و نظرات دنبال‌کنندگان بلاگر می‌تواند نشانگر میزان تأثیرگذاری و اعتبار او باشد. با این رویکرد، می‌توان به راحتی بلاگر خوبی پیدا کرد که بتواند اهداف مورد نظر را محقق سازد. در گذشته‌ای نه چندان دور، وبلاگ‌ها یکی از ابزارهای اصلی ارتباط میان افراد مختلف از گوشه و کنار دنیا بودند. در آن زمان به‌جای اینکه علاقه‌مندان به نوشتن و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند، در وبلاگ‌ها مطلب می‌نوشتند و مخاطبان خاص خود را هم داشتند.

از این رو تنها با مطالعه دقیق و عمل به نکات آن در مدت زمان کوتاهی به بلاگری موفق و بزرگ تبدیل خواهید شد. در این راه صبور و شکیبا باشید و با تلاش و تمرکز برای رسیدن به هدفتان به راه خود ادامه دهید. ناامیدی، شکوه و بهانه گیری را کنار بگذارید، عزمتان را جزم کنید و به رویاهای خود رنگ حقیقت بپاشید. در متن بالا سعی کردیم راهنمای جامع بلاگر شدن را برای کسانی که به این کار علاقه دارند، ارائه دهیم. این راهنما بر اساس تحلیل‌های روان‌شناسی و اجتماعی در فضای مجازی صورت گرفته است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بسیاری از بلاگرهای اینستاگرام، وب‌سایتی را نیز در موضوع مورد بحث خود راه‌اندازی می‌کنند. البته در ادامه مطلب به طور کامل در رابطه با نحوه ساخت یک بلاگ صحبت خواهیم کرد. افراد کتاب‌خوان تنها خود را غرق کتاب‌ها نمی‌کنند بلکه این افراد را در میان مجله‌های و سایت‌های اینترنتی هم پیدا می‌کنید. این افراد، کتاب‌هایی که خوانده‌‌اند را برای علاقه‌مندان معرفی می‌کنند و در رابطه با آن‌ها نظر می‌دهند. برای پیشرفت در این حوزه پیشنهاد می‌شود که یک سبک از موسیقی را انتخاب و مطالبی پیرامون آن منتشر کنید. از مزایای این نوع بلاگری می‌توان به دریافت بلیت همایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی و مراسم‌های رونمایی از آلبوم اشاره کرد.

طبیعت سرسبز شمال، پیام برندهایی با محوریت سلامت و آرامش را به‌خوبی تقویت می‌کند. او در ایران در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد، اما بعدها به مدلینگ و عکاسی روی آورد. حمید فدایی همسر الناز گلرخ هم هست و این روزها از طریق عکاسی و تبلیغ برندهای مختلف کسب درآمد می‌کند. با رعایت این نکات، می‌توانید بلاگرهای تهرانی مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید و نتیجه بهتری از کمپین‌های خود بگیرید. ما، در «رسانه نگاران» با درک شرایط اقتصادی و رکود روزنامه‌ها تلاش می کنیم به نقد آنان بپردازیم. در نتیجه «محتوایی» به این موضوعات نگاه می کنیم و حتی بعضی مواقع پیشنهادهایی هم برای بهبود کارشان ارایه می دهیم.

با به‌روزرسانی این مطالب می‌توانید از آن‌ها بهره‌برداری بهتری کنید. پس از انجام تحلیل و شناسایی نقاط قوت و ضعف محتوا، باید محتوای خود را بهینه‌سازی کنید تا نتایج بهتری بگیرید. بهینه‌سازی محتوا شامل تغییراتی است که محتوای شما را برای مخاطبان و موتورهای جستجو جذاب‌تر می‌کند. هر پاراگراف باید به طور منطقی با پاراگراف قبلی و بعدی خود مرتبط باشد. به بیان دیگر، متن شما باید یک جریان داستانی یا محتوایی پیوسته داشته باشد که مخاطب بتواند با آن همراه شود. یک متن خوانا و منظم، به طور طبیعی مخاطب را به مطالعه بیشتر تشویق می‌کند.

چالش‌های خلاقانه موجب معرفی صفحه شما به سایر کاربران اینستاگرام می‌شود و سطح بالاتری از تعامل به شمار می‌آید. اولین چیزی که نظر این گونه مخاطبین را به خود جلب می‌کند، تعداد فالوورها و لایک‌های شماست که برای افزایش آن و جلب این مخاطبین می‌توانید فالوور ایرانی یا لایک ارزان بخرید. داشتن یک تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا سازماندهی شده باشید و به طور مداوم محتوای باکیفیت تولید کنید. همچنین می‌توانید در تقویم خود، تاریخ انتشار پست‌ها در پلتفرم‌های مختلف را نیز مشخص کنید. برای شروع، اینفلوئنسرهای اصلی در حوزه تخصصی خود را مشخص و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

به شخصی که یک بلاگ یا مجله اینترنتی را مدیریت کند و در آن مطلب بنویسد، بلاگر می‌گویند. البته در ایران به بسیاری از افرادی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند، نام بلاگر داده می‌شود و البته صحیح نیست. با این وجود، اگر فضای اینستاگرام را مانند یک وبلاگ تصور کنیم، می‌توان اینستاگرام را نیز نوعی روش بلاگری در نظر گرفت. می‌توان گفت که درآمد بلاگرها بستگی به تعداد بازدیدها، مخاطبان، نوع محتوا، توانایی تبلیغات، و همچنین توافقات مالی با برندها و شرکت‌ها دارد.

بلاگر https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
اینجا کلیک کنید